X

Hibaüzenet

OK
Trentasette - A Balatonra tervezték

A Trentasette egy hagyományos (trapéz nélküli) egytestű hajó. A tervezők kifejezetten a balatoni vízmélységre és az európai tavak szélviszonyaira optimalizálták, de elsősorban a balatoni meteorológiai statisztikát elemezve határozták meg a hajóval szemben támasztott elvárásokat. Ebből adódóan a hajó főként kis és közepes (3–15 csomós) szélben nyújtja a legjobb arányos teljesítményt. A Trentasette 2017-ben került vízre, és maradéktalanul megfelel az előzetes elvárásoknak. A versenyeken a hagyományos egytestű hajók között abszolút értékelésben rendre az első három között szerepel. Gyors, könnyen siklásba hozható, kiegyensúlyozott, jól fordul, jól kézben tartható. Precíz hajóvezetést kíván, a legkisebb hibát sem tolerálja. A hajó legnagyobb sebessége egyelőre nem ismert, eddig 22 csomós sebességet sikerült elérni vele.
Idén a Trentasettét a legnagyobb európai hajós magazin, a német Yacht javasolta “Az év Hajója Európában” díjra, ahol a 10 ajánlott hajó közül be is került a 3 tényleges jelölt közé – elsőként Magyarországról. Így a Trentasette tervezői és építője használhatja az „European Yacht of the Year Nominated 2018” címet.

Trentasette - A Balatonra tervezték - 64
Trentasette - A Balatonra tervezték - 65
Trentasette - A Balatonra tervezték - 66
Video
Trentasette - A Balatonra tervezték - 64
Trentasette - A Balatonra tervezték - 65
Trentasette - A Balatonra tervezték - 66
REGISZTRÁLOK RÁ
Típus:
Flaar M 37
Tervező:
Déry Attila és Mezey Zoltán
Építő:
Média & Marketing Kft.
Anyag:
karbon-epoxi
Szerkezet, technológia:
szendvics, vákuuminfúzió
Hajóhossz:
11,28 m
Vízvonalhossz:
11,28 m
Legnagyobb szélesség:
3,32 m
Merülés:
2,20 m
Tömeg:
2200 kg
Ebből a ballaszt tömege:
1200 kg
Ballaszttömeg aránya:
58 %
Árbócmagasság a decktől:
16,70 m
Maximális vitorlafelület bőszélben:
288 m2
Nagyvitorla:
68 m2
Maximális orrvitorla:
90 m2
Maximális gennaker:
220 m2
Kormányos:
Szekeres László és Lacsny Gergely
Regisztráció

Az idei Kékszalag különleges lesz, hiszen 50. jubileumát ünnepli Európa legnagyobb tókerülő vitorlásversenye. Az 1934-ben indult, eleinte csak kétévente megrendezett verseny sok mindent megélt története során: csodás győzelmeket és fájdalmas bukásokat, háborút majd boldog újrakezdést, szeszélyes szeleket és világraszóló rekordokat.

Olyan azonban még soha nem volt a Kékszalag történetében, mint most: hogy az is megtapasztalja a vitorlázás csodáját – ráadásul nem is akármilyen hajók fedélzetén - akinek még talán sosem volt része ebben. Az 50. Kékszalag Erste Nagydíjon 11 szerencsés kiválasztott felkerülhet a verseny 11 legprofibb hajójának egyikére.

Mit kell ehhez tenned?
1. Megnézni a 11 hajó bemutatkozását, majd kiválasztani közülük a legszimpatikusabbat
2. Kitölteni az itt található regisztációs felületet
3. Várni az értesítést, hogy Te lettél a kiválasztott

Fontos tudni, hogy a Kékszalagon való részvétel nem sétahajókázást jelent. A 155 km-es táv már önmagában is kihívás sok induló számára, hiszen 48 órán belül kell célba érkezni, kitéve a balatoni időjárás szeszélyességének.

Tehát készülj fel a kemény munkára, a hosszú vízen tartózkodásra, ugyanakkor egy életre szóló élményre!